Oppsett og bruk av mobilbanken

Slik laster du ned mobilbanken på din telefon

Mobilbanken er tilgjengelig i App Store for iOS-telefoner og i Google Play for Android-telefoner.

Aktivering

Når du har lastet ned mobilbanken må du aktivere app-en før første gangs bruk. Følg veiviseren på mobiltelefonen. Den tar deg igjennom følgende steg:

1. Les og godta personvern.

2. Skriv inn ditt mobilnummer.

3. Skriv inn ditt fødselsnummer.

4. Velg identifiseringsmetode. Her benytter du samme identifisering som du har til pålogging i nettbanken. Velger du BankID på mobil må du være sikker på at du har installert dette i nettbanken.

5. Skriv inn aktiveringskoden du har mottatt på SMS.

6. Velg en personlig firesifret kode som kan benyttes til pålogging i mobilbanken.

7. Velg om du ønsker å aktivere fingeravtrykk som påloggingsmetode. Denne kan brukes i tillegg til koden du valgte over.

For å kunne bruke dette må du ha en iOS-telefon med fingeravtrykkleser, eller Android 6.0 eller senere med fingeravtrykkleser.

8. Fullført! Mobilbanken er klar til bruk.

Slik bruker du mobilbanken

Mobilbankens forside består av 3 elementer.

1. Meny. Oversikt over alle funksjoner i mobilbanken.

2. Smartkort. Her ser du meldinger fra banken og eFaktura som er klar til godkjenning. Sveip til neste kort eller trykk på krysset for å lukke.

3. Oversikt over kontoer. Trykk på ønsket konto for betale, overføre, se forfall, siste bevegelser eller endre kontoinnstillinger.

Menyvalg og funksjoner

I menyen finner du følgende funksjoner.

  1. Betale og overføre. Her kan du legge inn betalinger eller overføre mellom egen kontoer.
  2. Forfallsoversikt. Se betalinger eller overføringer som ligger til forfall.
  3. Meldinger. Her kan du sende meldinger til banken eller lese meldinger du har mottatt.
  4. Kort. Oversikt over egne kort, bestille nye, sperre kort og hente PIN kode.
  5. Mine fond. Her finner du oversikt over egne fondsandeler og kjøpe, selge eller opprette spareavtaler.
  6. Betalingsavtaler. Oversikt over dine faste overføringer og betalinger. I tillegg kan du opprett nye faste overføringer eller faste betalinger. 
  7. Beløpsgrense. Sett beløpsgrenser for nett- og mobilbank
  8. Autentisiering. Denne menyen er kun aktuell for deg som har gitt tredjeparter direkte kontotilgang, og søker å utnytte biometri hos tredjepart for belastning av konto i Landkreditt.
  9. Personvern. Informasjon om vår behandling av personopplysninger.
  10. Gå til nettbank. Hopp rett inn i vår ordinære responsive nettbank med tilgang til flere tjenester. 

Meny mobilbank