Kontinuerlig jobb for bedre kundeopplevelse
Kunden i sentrum er et eget satsingsområde i Landkredittkonsernets overordnede strategi, noe som legger til rette for kontinuerlig og målrettet arbeid med tiltak for bedre kundeopplevelse.
– Vi gjennomfører blant annet jevnlig undersøkelser blant kundene for å skaffe oss bedre innsikt. Denne innsikten gjør at vi kan identifisere hvor skoen trykker, og dermed jobbe videre med forbedringer.
Landkredittkundene skal føle seg trygge på at de hele tiden har priser som er blant de beste i markedet. Men for kundene handler ikke opplevelsen bare om gode priser, påpeker Lønnum. Enkle og effektive løsninger og prosesser er blant det som er viktig.
– I våre egne undersøkelser oppgir mange kunder at det oppleves som enkelt både å bli kunde og å være kunde i banken. Låneprosessen og løsninger som nettbank og mobilbank oppnår også høy score, sier han.
Ikke minst er det mye verdi i den personlige kontakten med våre medarbeidere, og kunder som har vært i kontakt med oss på telefon oppgir at de er svært fornøyde med denne opplevelsen.
– Vi har dyktige medarbeidere som strekker seg langt for å bistå kundene på best mulig måte hver dag. Kompetente og dedikerte medarbeidere er et viktig konkurransefortrinn, og i Landkreditt jobber vi hele tiden med å videreutvikle kompetansen internt, sier Lønnum.
Stor takk, og velkommen til fortsettelsen!
Resultatene fra EPSI blir en god klapp på skulderen på veien videre, og Lønnum ser frem til fortsettelsen.
– Det er bare å rette en stor takk til våre engasjerte og iherdige medarbeidere, og både gamle og nye kunder som er med oss. Og hjertelig velkommen til deg som vurderer et bytte til oss i fremtiden, avslutter han.
Les EPSIs rapport her (PDF).
Les også: Fantastiske resultater i årets EPSI-undersøkelse